Brev:
Vand af sutteflaske
26. oktober 2020
Alder:
12 mdr.
Vand af sutteflaske
Hej Helen
Du har hjulpet os med at trappe vores søn ud af flasken. Han slap den stort set fra den ene dag til den anden. Du skrev, at det meget gerne måtte ske over et par måneder, men er det en udfordring, at han nu er stoppet som 1-årlig?
Om aftenen inden puttetid, får han grød. Han er ikke altid helt så god til at få drukket nok vand i løbet af dagen, da han ikke er så glad for at få meget vand i munden ad gangen, så sammen med aftengrøden, luner vi vand i en sutteflaske for at få ham til at drikke nok. Han drikker måske 150-170ml., hvilket han slet ikke ville gøre af kop. Resten af dagen får han vand og nu mælk af kop.
Om morgenen ved 6-tiden giver han lidt lyd fra sig, fordi han er tørstig. Vi har givet ham varmet vand i flaske, hvor han også drikker rigtig meget. Herefter sover han videre til omkring kl. 7.30-8. En kop vand dur slet ikke.
Hvad tænker du om vand i sutteflaske? Med det forhold for øje, at han ellers ikke får nok væske.
Venlig hilsen
Line